Pohumanistinis ugdymas. Dekoduoti
Kiekis
Knygoje aptariama švietimo / ugdymo, kultūros ir gamtos sąsaja.
Svarstoma, kur ugdant dėti akcentus, kas šiandien yra svarbiausia, o jei
visos sritys svarbios, – kaip jos konkuruoja ar sąveikauja, kuria naują
pasaulį. Švietimo, kultūros ir gamtos sąsają komplikuoja į jų lauką
įsiveržusios ir didelę įtaką darančios informacinės technologijos,
skaitmeninis pasaulis. Tiriami galimi ateities keliai ir kokių pavojų
tuose keliuose slypi, aptariama, kokie gali būti pozityvūs rezultatai,
atsargiai įsiterpus žmogui į šį visų sričių integracijos procesą per
švietimą darnios plėtros dėlei. Nauji konceptai ir naujos idėjos,
siūlomos postmodernios ir posthumanistinės filosofijos ir jų pagrindu
kuriamos ugdymo filosofijos, kuria vadovaujamasi šioje monografijoje,
nėra nei paprasti, nei lengvai pritaikomi. Tai labiau panašu į
vaizduotės projektus, kartais visai pakvaišusius, bet neabejotinai labai
dosnius savo naujų įžvalgų. Ir vis dėlto šie vaizduotės projektai jau
testuojami ir įgyvendinami. Be to, byloja apie sėkmę, sprendžiant
daugelio dalykų, iš jų neįdomaus, nuobodaus mokytojo, suvaržyto ir
dogmiško bei siaurai mąstančio švietimo profesionalo, taip pat
konservatyvios mokyklos bei griežto, bet neaktualaus ugdymo turinio,
problemas.