(Ne)matomos esatys: epistomologinis Virginios Woolf kūrybos estetikos aspektas
Kiekis
Šią knygą sudaro pratarmė, penki pagrindiniai skyriai, pabaigos skyrius ir literatūros sąrašas. Pratarmėje paaiškinamas tyrimą įcentruojantis - „nematomos esatys“ - mąstymas apie idėjas, kurios
konceptualizuojamos Woolf estetikoje ir Russello filosofijoje. „Nematomos esatys“ – tai pačia plačiausiąja prasme įtakos (paskirų artimų žmonių, bičiulių, bendražygių ir grupės, kaip tam tikros idėjų bendruomenės) kūrėjo sąmonei ir idėjos, kurios maitino kūrėjos vaizduotę, siekiant sukurti tokią literatūrinę formą, kuri būtų estetinė erdvė, suimanti materialiąją tikrovę ir simbolinį, universalųjį lygmenį, kad būtų išgauta estetinė visuma, estetinė tiesa, t.y., kuomet esi ištikimas pats sau, t.y., tam, kas esi. Taip pat pristatomi monografijos tyrimo medžiaga, tikslai, medžiaga, tiriamoji problema, trumpa tyrimų apžvalga, metodologiniai tyrimo principai.
Pirmame skyriuje pateikiamas teorinis bei metodologinis tiriamosios problemos pagrindimas, trumpai apžvelgiant idėjų istorijos pagrindinius aspektus. Aptariama Bertrando Russello pažinimo filosofijos įtaka Blūmsberio grupės estetikai, išskiriami pagrindiniai Russello pažinimo teorijos bruožai, kuriais remiamasi monografijoje. Pirmo skyriaus pabaigoje trumpai apžvelgiamas idėjų istorijos ir literatūros bendrabūvis.
Antrame skyriuje „Tikrovė ir regimybė V.Woolf kūryboje“ nubrėžiama skirtis tarp tikrovės ir regimybės vaizdavimo rašytojos kūryboje. Formuluojama, kad sąmonė yra Woolf prozos meninis matmuo. Sąmonė yra tai, kas perskiria tikrovę ir realybę, sąmonė yra tai, kas sujungia sąmonę ir realybę.
Trečiame skyriuje „Modernistinio veikėjo kūrimas V.Woolf prozoje“ analizuojamos meninės priemonės, kuriomis Woolf kūrė veikėją.
Ketvirtame skyriuje „Mąstymas ir kalba“ išskiriami esminiai rašytojos kuriamo veikėjo mąstymo ir kalbos aspektai.
Penktame skyriuje „Pasakojimas. Percepcinė Perspektyva“ analizuojama Woolf pasakojimo ypatumai, išryškinant svarbiausius, tačiau ne visada matomus, jo bruožus.
Pabaigoje pateikiamas apibendrinimas, literatūros sąrašas.